ملات های آماده خشک سبک وزن برپایه سیمان چه مزایایی دارند ؟

در صنعت ساخت سازهای ساختمانی ، اجزای اصلی ملات و بتن این صنعت مهم‌ترین اقلام به کار رفته میباشند. ملات‌ها چسب‌های ساختمانی هستند که برای اتصال مصالح ساختمانی بکار میروند، به طور کلی ملات ها پس از خیساندن در محل مصرف به شکل خمیری بکارمیرود که برای چسباندن قطعات به یکدیگر و تامین یک بستر مقاوم و اندود‌کاری سطوح داخلی و خارجی ساختمان و بندکشی استفاده میشود . در ملات ماسه و سیمان، سیمان چسب ملات و ماسه پرکننده ملات است، استفاده از ملات با اجزای تشکیل‌دهنده متفاوت از گذشته‌های دور تا امروز وجود داشته و این صنعت از ورود فناوری در تحول دائمی بوده و با کمک آن نسل جدیدی از ملات به صنعت ساختمان‌سازی معرفی شده است. در همین راستا ملات‌ های خشک پلیمری بر پایه سیمان با کاربری چند منظوره دارای دو قسمت اصلی هستند، یک قسمت چسب ملات مانند سیمان و پلیمرها فیلرها که دارای حجم 27% است ودیگر پرکننده ها که 70-78درصدی از حجم کل را تشکیل می‌دهد ملات پلیمری دوست دار محیط زیست برای جایگزینی ملات سنتی از قبیل ماسه و سیمان در صنعت ساختمانبکار میرود که میتواند چهار برابر ملات سنتی مقاومت کششی، فشاری و برشی را تحمل بکند. ملات های پلیمری خشک و پلیمری بر پایه سیمان ، نوعی ملات آماده مصرف و چسباننده بسیار قوی دارای سیمان و بدون ماسه، متشکل از پلیمرهای دوستدار محیط زیست به همراه فیلرهای معدنی که بنا خاصیت فیلر بکار برده شده با مرور زمان به مقاومت آن هم افزوده میشود ، با کار بری چند منظوره برای دیوارچینی

واوندvavand00012

گلدان مستطیلی + سطل لاستیکی = فرغون
نشان تجاری ثبت شده ملات واوند

خداحافظی با ملات های پر هزینه و ضایعات ماسه سیمان سنتی

با انواع ملات های پلیمری سبک وزن بر پایه سیمان چه مزایایی دارند؟در صنعت ساخت سازهای ساختمانی ، اجزای اصلی ملات و بتن این صنعت مهم‌ترین اقلام به کار رفته میباشند . ملات‌ها چسب‌های ساختمانی هستند که برای اتصال مصالح ساختمانی بکار میروند، به طورکلی ملات ها پس از خیساندن در محل مصرف به شکل خمیری بکارمیرود که برای چسباندن قطعات به یکدیگر و تامین یک بستر مقاوم و اندود‌کاری سطوح داخلی و خارجی ساختمان و بندکشی استفاده میشود . در ملات ماسه و سیمان، سیمان چسب ملات و ماسه پرکننده ملات است، استفاده از ملات با اجزای تشکیل‌دهنده متفاوت از گذشته‌های دور تا امروز وجود داشته و این صنعت از ورود فناوری در تحول دائمی بوده و با کمک آن نسل جدیدی از ملات به صنعت ساختمان‌سازی معرفی شده است. در همین راستا ملات‌ های خشک بر پایه سیمان پلیمری با کاربری چند منظوره دارای دو قسمت اصلی هستند، یک قسمت چسب ملات مانند سیمان و پلیمرها فیلرها که دارای حجم 27% است و دیگر پرکننده ها که70-78درصدی از حجم کل را تشکیل می‌دهد ملات پلیمری دوستدار محیط زیست برای جایگزینی ملات سنتی از قبیل ماسه و سیمان در صنعت ساختمان بکار میرود که میتواند چهار برابر ملات سنتی مقاومت کششی، فشاری و برشی را تحمل بکند.

ملات های پلیمری خشک و پلیمری خمیری ، نوعی ملات آماده مصرف و چسباننده بسیار قوی دارای سیمان و بدون ماسه، متشکل از پلیمرهای دوستدار محیط زیست به همراه فیلرهای معدنی، با کاربری چند منظوره برای دیوار چینی ، اندود و نصابی کاشی و سرامیک سرعت عملیات را افزایش میدهد . مصالح که در کارگاه با انواع وسایل پر هزینه و اجرت بالای کارگران اضافی در داخل پروژه جابجا میشوندبا این محصولات می‌توانیم بهره‌وری از نیروی انسانی را در پروژه‌های ساختمانی بالا ببریم. به خاطر کاهش حمل مصالح ساختمانی سه تا پنج نفر از نیروهای انسانی مورد نیاز را در پروژه اجرای دیوار کاهش می‌دهیم، بنابراین – این محصولات می‌تواند هم از نظر اقتصادی و هم از نظر وزنی،ایمنی و محیط زیستی در پروژه مفید باشند .. آزمون انجام گرفته در آزمایشگاه مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی و پارک فن آوری علم استان البرز روی محصول نشان داد این محصول دارای کیفیت بالاتر ازمقدار تعیین شده استاندارد میباشد و در برابر شوک حرارت و سرما دارای مقاوت قابل اطمینانی میباشد. محصول در کیسه های 20 کیلویی عرضه میشود جایگزین 320کیلوگرم ! ملات ماسه و سیمان است که علاوه بر صرفه جویی در هزینه های اجرت کارگران مازاد ،از تحمیل هزینه های پنهان بیل و فرگون استانبولی و کمچه صرفه جویی میشود .. حالیکه هرگاه به ملات‌های سنتی لازم است تقریبا سه تا هفت روز آب داده شود کسب مقاومت بکند و بعد از ۲۸ روز مقاومت نهایی برسد . یعنی اگر در هفت روز اولیه تنه به دیوارچیده شده برخورد کند دیوار ریزش پیدا می‌کند یا دیوار هنوز سست است و به گیرش نهایی نرسیده است، اما ملات های پلیمری چند منظوره واوند ما بین ۸تا۷۲ ساعت مقاومت قابل اطمینانی به دست می‌آورد همچنین مقاومت این محصول نسبت به شرایط اب و هوایی شمال و جنوب کشور به لحاظ شرایط سولفاته هوا دارای مقاومت مطلوبتری میباشد .

شناسه مقاله vavand0007

با عرض تشکر از همراهی شما با ملات پلیمری واوند بر پایه سیمان که مطالب را تا انتها مطالعه کردید درصورت تمایل پیشنهادات و انتقاد های خود را به 09121229452 واساپ ارسال میکنید .

بازگشت به خانه


گواهی تعیین کیفیت ملات واوند آماده فوری تمیز
گواهی تعیین کیفیت آماده فوری ساده تمیز
گواهی تعیین کیفیت ملات فوری ساده آماده
نامه : به پیوست گواهی تعیین کیفیت آماده فوری تمیز

مقایسه ملات واوند ، پلیمری خشک آماده برای بنایی دیوار چینی و جایگزین با گچ و خاک و پلاستر تمیز بدون ضایعات بر پایه سیمان با ملات های :

  • – ماسه سیمان سنتی سبک تهیه شده با پوکه صنعتی ملات ماسه – سیمان سنتی سنگین

ملات واوند خشک آماده برپایه سیمان سبکسازی vavand :

دانه بندی : قطر بزرگترین دانه 0/3 میلیمتر

به ماسه و سیمان نیاز ندارد .

چگالی : 1317.5 کیلوگرم بر متر مکعب

حالت ملات سبکسازی: نرم-چسبناک قابل پخش با ماله شانه ای در حداقل ضخامت کارایی دارد .

کار پذیری ملات خشک آماده واوند : بسیار بالا مناسب به همه کار ها

ضایعات و ریخت و پاش ندارد .

آب بندی ملات : ملاتی آب بند مانع ورود نم از رج ها میشود .

مقدار کار بری ملات در هر متر مربع دیوار چینی 20 سانتی : 2.5 الی 3 کیلو

ضخامت ملات در هر رج : 3- 2 میلیمتر

گچ خاک مورد نیاز برای اندود هر متر مربع دیوار : 16 kg

بهره وری از نیروی کارگر : حداقل سه نفر

عایقی گرمایش و سرمایش و صدا : تابعی از میزان عایقی قطعات بلوک های بکار برده شده .

مقدار هزینه صرفه جویی : در دیوار چینی 40 درصد و صرفه جویی در مقدار پروفیل مورد نیاز سازه – دیوار های عایق شده به سیستم سرمایش و گرمایش بار زیاد تحمیل نمیشود مصرف آب و برق کاهش مییابد .

عملکرد نسبت به قیمت : بسیار بالا و خیلی کم هزینه


ملات ماسه سیمان سنتی سبک با پوکه صنعتی :

دانه بندی : مانند ملات ماسه سیمان سنتی از صفر تا 10 میلیمتر + مقداری خاک

چگالی : 1100 کیلوگرم بر متر مکعب

به سیمان نیاز دارد

حالت ملات : زبره باید ضخیم و حجیم اجرا شود .

کار پذیری : سبک با چسبناکی نه چندان زیاد

ضایعات : دارد

آب بندی ملات : عایق رطوبی نیست

مقدار کاربری ملات در هر متر مربع دیوار چینی 20 سانتی : 30 کیلو گرم

ضخامت ملات هر رج : بیشتر از 2 سانتیمتر

گچ خاک مورد نیاز برای اندود هر متر مربع دیوار : 22 کیلوگرم

بهره وری از نیروی انسانی : یک نفر

عایقی حرارت : مثل بلوک های لیکا بسیار خوب

علاوه بر کاهش هزینه دیوار چینی در کم شدن مقدار پروفیل مورد نیاز سازه نیز موثر است .

عملکرد نسبت به قیمت : نسبتا زیاد

برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

091212294252-0912067952

09125137114-0212290472


ملات ماسه سیمان سنتی سنگین :

دانه بندی : قطر دانه از صفر تا 10 میلیمتر + مقداری خاک

به سیمان نیاز دارد .

چگالی : 2100 گیلو گرم بر متر مکعب

حالت ملات : زبره باید ضخیم و حجیم اجرا شود .

کار پذیری : سنگین با چسبناکی کمتر

ضایعات 10% الی 7% .

آب بندی ملات : عایق رطوبی نیست

مقدار کاربری ملات در هر متر مربع دیوار چینی 20 سانتی : 60 کیلو ملات

حداقل ضخامت ملات در هر رج : 20 الی 30 میلیمتر

گچ خاک مورد نیاز برای اندود در هر متر مربع دیوار 24

کیلو گرم

نیاز به انتقال برای طبقات و ساختن ملات حداقل3 نفر کارگر اضافی

عایقی حرات : بیشترین نشت برابر با 9.5w/mk

بالاترین هزینه و نیاز به قویترین اسکلت

عملکرد نسبت به قیمت : خیلی پرهزینه

vavand0001

در مبحث قانون انتقال صدا و حرارت فیزیک : با کاهش وزن مخصوص اجسام ضریب انتقال صوت و حرارت شان نیز کاهش می یابد .

بازگشت به خانه



با جایگزین متریال جدید بجای سیمان ، اختراع یک متریال نوین بوسیله دانشمندایرانی در آمریکا

انواع سیمان های سنتی از رده خارج ی شوند و محیط زیست از آلودگی به آرامی میرسد

دانشمند ایرانی در دانشگاه «ام‌آی‌تی» و موسس استارت‌آپ «C-Crete Technologies» «روزبه ساوری» از تولید متریالی

نوین خبر داده است که می‌تواند یک جایگزین زیست‌سازگار برای سیمان بشود


برخی از برآوردها نشانگرتولید کردن گرمای مورد استفاده برای ساخت انواع سیمان های سنتی، مسئول پنج تا هشت درصد کل انتشار دی‌اکسید کربن ناشی از فعالیت انسان است. اکنون ادعا شده است که ماده جدیدی به نام «C-Crete»، یک جایگزین بسیار سازگار با محیط زیست و کاربردی‌ تر خواهد داشت . C-Crete محصول یک استارت‌آپ مشغول در کالیفرنیا به نام «C-Crete Technologies» است که توسط «روزبه ساوری»(Rouzbeh Savary) دانشمند ایرانی فارغ‌التحصیل

رشته مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه ” ام آی تی ” MIT


تأسیس شد.اگرچه ترکیبات دقیق این محصول در حال حاضر یک تکنولوژی در انحصاربه شمار می‌رود اما گفته شده حاوی مواد در انتظار ثبت اختراع میباشد که با مواد اولیه معدنی نامشخص و محصولات جانبی صنعتی ترکیب می‌گردد و خریداران می‌توانند آنها را در محل تهیه نمایند. نکته مهم در مورد ماده جدید این است که در فرآیند تولید آن به گرما نیازندارد .هر چند دانش دقیق این محصول در حال حاضر یک انحصار کاملا محفوظ به شمار می‌رود ولی گفته شده حاوی مواد در انتظار ثبت اختراع است که با مواد اولیه معدنی نامشخص و محصولات جانبی صنعتی ترکیب می‌شود .


و مشتریان می‌توانند آنها را به صورت محلی تهیه کنند. نکته مهم در مورد ماده جدید این است که در فرآیند تولید آن نیازی به گرما نیست.

زمان انتشار: شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ – ۲۳:۵۹:۳۳ 

شناسه خبر: 109066

کلید واژه‌ها:

اختراع دانشمند ایرانی دانشگاه «ام‌آی‌تی» کالیفرنیا

منبع :

خبرگذاری علم وفن آوری

بازگشت به خانه

بخش اول ملات خشک آماده فوری پلیمری واوند

 صفحه نخست

علیرغم تحول در تولید و کاربری های ایجاد شده در متریال های

ساختمانی بالخصوص در ملات ها هنوز هم کاربری ملات های پر هزینه و ضایعات ملات ماسه و سیمان سنتی بکار میرود. فارغ از این‌که لازمه ساخت ملات های ماسه سیمان سنتی داشتن

تجربه و دانستن نسبت‌های بین مواد اولیه است و از نظر فنی هم اشکالاتی در آن دیده می‌شود و مصرف آن مقرون به صرفه نمیباشد .

اکنون متریال های کامل و متنوعی از ملات آماده خشک فوری و سریع با کاربری های ساده و آسان و افزودنی های گوناگون بکار میروند تا جایگزین ملات های ماسه سیمان سنتی شوند .

چنانکه تمایلی به کسب اطلاعات در این زمینه دارید در خواندن

نوشته ها با ما همراهی کنید

 متریال ملات های خشک : از سه ماده اصلی سیمان ، سنگدانه‌ها و یک سری مواد افزودنی شیمیایی است این ملات ها به‌صورت آماده و با نسبت‌های کاملاً استاندارد در کارخانه‌ها مخلوط می‌شوند و سپس در بسته‌بندی‌های مختلف توزین شده در اختیار مصرف‌ کنندگان قرار می‌گیرد .

ابر ساختمان سنگین اجرا شده با ملات ماسه سیمان سنتی

ملات واوند پروژه با ملات سنگین
ملات بسته بندی شده 22 kg

صفخه دوم

مقادیر افزودنی های پلیمری و سلولزی و متریال های دیگر تشکیل

دهنده در ملات‌های آماده خشک واوند که در آزمایشگاه تعیین مشوند موجب کارپذیری ، چسبندگی و عمل آمدن مطلوب و مقاومت در برابر عوامل جوی و شیمیایی سولفاته سواحل دریا ها برحسب کاربری های مختلف هستند .

علاوه بر اینکه ملات واوند خشک آماده پلیمری در تیپ متنوع تولید میشوند کاربران میتوانند برحسب نیاز به نوع کاربری در آنها تغییرات مورد نظر خود را ایجاد بکنند :

رنگ : ملات هایی که در کارخانه تولید میشوند به دو رنگ زیتونی روشن و کرم می باشند میتوانید با آمیختن رنگ دانه به رنگ مورد نظر و سلیقه تان تغییر دهید .

• الیاف : برای اندود بدنه و بندکشی بتن واش الیاف قابل افزودن میباشد .

خلط با ملات ماسه سیمان سنتی : درصورت آمیختن ملات پلیمری خشک آماده واوند به ملات های ستنی در کاربری فرش تایل ملات را کار پذیرتر و روانتر میکند .

تیپ های ملات واوند پلیمری خشک متریال کار پذیر سبک سازی

ملات خشک آماده ویژه کاشی کاری یا همان چسب کاشی

صفحه ســـه

مملات خشک عایق‌کاری : اگر نیاز به ملاتی مقاوم برای استفاده در مکان‌های مرطوب داشتید یا قصد ترمیم ملات یا ساخت دوغاب در مکان‌هایی مانند استخرها را داشتید ، بهترین گزینه ملات‌های خشک عایق دار هستند.

ملات خشک آماده دیوار چینی : انواع بلوک های بتنی سنگین ، بلوک های بتنی سبک با پوکه معدنی و پوکه صنعتی و بلوک های سفالی دیوارهای صاف اتو کشیده اجرا شده با ملات خشک آماده پلیمری واوند در مقایسه با ملات های ماسه سیمان سنتی به نسبت 7 به 11 گچ و خاک کمتری نیاز داشته واجرای اندود با سرعت بالایی انجام میگیرد بدیهی است که دیوار ها عایق حرارتی شده و

از بارمرده اسکلت و مصرف برق دوره بهره برداری کاسته شده و سیستم تهویه خلاصه تری لازم میشود !

 ملات اندود بدنه و نماسازی با رویه ای از فیلم پلیمر البته براق مقاوم در برابر رطوبت و شرایط آب و هوای سولفاته مناطق ساحلی

ملات‌ خشک آماده ویژه بندکشی های : بدنه یوار با رویه پلیمری

البته ملات‌های خشک دارای انواع بسیار زیادی است که در اینجا

تنها چند نمونه آنها معرفی شد که هر کدام کاربردهای خاص خود را دارند.

الیاف پروپیلن

ملات واوند الیاف پی پی گزینه برای مقاوم و مسلح سازی ملات پلیمری بندکشی و اندود

بخش دوم ملات خشک آماده فوری واوند

صفحه چهارم

مزایای ملات های پلیمری :

• قیمت مناسب‌ تر لازمست ضمن استفاده مقایسه شده و مورد توجه قرارگیرد .

• حمل و نقل آسان : مانند ماسه به جابجایی فوری و رفع سد معبر نیست و مقدار باقیمانده کیسه ها در طبقات به سادگی قابل جابجایی به طبقات دیگر هستند .

ضایعات و تولید نخاله ندارد

• صرفه‌جویی در عامل زمان

با صرفه‌جویی در مصرف سیما به محیط زیست آسیب نمیرساند

به پایان ساعت کارملات مازاد باقی نمیماند .

با بهره وری از تعداد کارگران وسرعت اجرای بالا بدون نیاز به

ابزار کارهای پرهزینه و استهلاک بیل و فورغون

مزایا و معایب ملات خشک آماده

تمام تلاش ما در این نوشته تا به اینجا این بود که مزایای ملات خشک نسبت به ملات‌های سنتی را با شما در میان بگذاریم. اکنون به اصل این ماجرا یعنی مزایا و معایب ملات‌های خشک می‌رسیم. پیش از خواندن این موارد در نظر داشته باشید که تمامی این مزایا و معایب به نسبت ملات‌های سنتی در نظر

گرفته شده‌اند نه به‌صورت مطلق. پرش به خانه

ملات واوند آماده فوری سبکسازی تمیز ملات دیوار چینی پلاستر اندود ، نماسازی و بندکشی

صفحه پنج

مهم‌ترین مزایا و برتری‌های این محصول نسبت به نمونه سنتی عبارتند از :با وجود تمام مزایای گفته شده، ملات‌های خشک دارای معایبی نیزهستند که به شرح زیر است:

• تولید ملات آماده خشک نیازمند هزینه زیادی است

• تولید ملات آماده خشک نیازمند پرسنل کامل است

• مواد شیمیایی مورد استفاده در ملات آماده خشک نیازمند ملاحظات زیادی هستند

• حمل و نقل ملات آماده خشک در ابعاد بزرگ قدری مشکل است

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، تمام موارد معایب ملات‌های خشک مربوط به فرایندهای تولید و یا حمل و نقل است اما در بحث کاربرد و کارایی هیچ‌گونه ایرادی بر روی این محصول به نسبت ملات‌های سنتی نمی‌توان گذاشت.

با وجود این‌که ملات‌های خشک برای تولید‌کنندگان این محصول معایبی دارد اما برای مصرف‌کنندگان آن تقریباً می‌توان گفت خالی از هر ایرادی بوده و استفاده از آن می‌تواند

صفحه ششم

فرآیند‌های کاری فعالان حوزه ساختمان را حرفه‌ای‌تر و سریعتر

پیش ببرد اما به هر صورت تشخیص استفاده از ملات خشک یا سنتی برعهده افراد است و ما در این نوشته تمام تلاش خود را به کار بستیم تا نکات مهم در این باره را برای شما بازگو کنیم.

لازم به ذکر است که مزایای این محصول، تنها برای انواع با کیفیت آن صدق می‌کند و متأسفانه امروزه شاهد وفور انواع ملات خشک تقلبی و بی‌کیفیت در بازار هستیم. به همین جهت بهترین راه برای خرید ملات آماده خشک با کیفیت، خرید از متریال ملات واوند معتبر و دارای عالیترین کیفیت است.

ملات واوند نشان تجاری ثبت شده و تایید گواهی کیفیت مطابق با

ستاندارد ها از مزکز تحقیقان راه شهری آماده اجرای نمونه کار در کارگاههای شما و فروش بهترین متریال های ساختمانی پلیمری برای شما میباشد . پرش به خانه

ملات خشک آماده پلیمری واوند ملات دیوار چینی پلاستر اندود ، نماسازی و بندکشی

Views: 11

تماس رایگان آنلاین