فرمولاسیون بلوکهای بتنی سبک گازی Autoclaved Aerated Concrete

خاک صنعتی واوند ارجمند فیروزکوه بهترین گزینه با فرمول کامل بدون نیاز به مواد معدنی دیگر خوراک خط تولید ملات های خشک برپایه سیمان – هبلکس یا بتن سبک هوادار اتوکلاو شده

کانی معدن واوند ارجمند فیروزکوه بهترین گزینه خوراک خط تولید هبلکس یا بتن سبک هوادار اتوکلاو شده . AAC مخفف عبارت Autoclaved Aerated Concreteمیباشد .که جهت ساخت دیوارهای داخلی و بیرونی کاربری دارد.مواد تشکیل دهنده اصلی برای تولید هبلکس ( AAC ) عبارت است از : سیمان آهک ماسه سیلسی پودر آلومینیوم آب گچ بلوک های هبلکس بر دو نوعند : بلوک های اتوکلاو شده و بلوک های اتوکلاو نشده یا کفی مواد خمیری تفاوت بلوک سبک اتوکلاوی با بلوک اتوکلاو نشده (بتن کفی) چیست؟فرآیند ۱۲ ساعته پخت در اتوکلاو در دمای حدود ۱۹۰ درجه سانتیگراد و فشار ۱۲ آتمسفر، باعث فرایند جمع شدگی های کوتاه مدت و بلند مدت بتن می شود. در این فرآیند، سیلیکات کلسیم هیدراته شده و به توبورمورایت تبدیل می شود و در نتیجه خواص ثابت می ماند و جمع شدگی ناشی از خشک شدن کاسته می شود ..یکی از تفاوت های عمده بین بلوک سبک اتوکلاوی و بتن کفی همین ویژگی است که از جداشدن پلاستر از بلوک های سبک جلوگیری می نماید.

تفاوت دیگر ابعاد دقیق تر و وزن کمتر بلوک aac(بلوک سبک اتوکلاوی) است.که قابل تنظیم و تغییر خواهد بود. پس از مرحله برش ، قالب‌ها بر روی واگن‌های ویژه ای قرار می‌گیرند تا به بخش بلوکی ، که مرحله پخت قالب هاست انتقال یابد . قالب‌های محصول در مرحله پخت وارد اتو کلاوها می‌شوند و در حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد و با فشار ۱۲ اتمسفر پخته و عمل آوری می‌گردند. قالب‌ها در اتوکلاوها پس از پخت کامل به بخش بارانداز محصولات آماده تحویل ، انتقال می‌یابند تا به تدریج به بازار مصرف عرضه شود.بلوک aac دارای مواد مقاوم در برابر سرما است و بنابراین در شرایط آب و هوایی زمستان آسیب ناپذیر است.

افزایش رطوبت از ۵ درصد تا ۳۵ درصد، منجر به کاهش مقاومت فشاری تا ۱۰درصد می شود که در محدوده مجاز آیین نامه های ساختمانی است.خاک معدن واوند ارجمند فیروزکوه با فرمول آنالیز به شرح جدول مقابل گزینه ای کامل بدون نیاز به دیگر مواد معدنی برای خوراک خط تولید بلو کهای هبلکس و پانل های والکریت میباشد .

پودر میکرونیزه آلومینیوم افزودنیی‌ است که :

باعث توسعه سیستم حباب‌های هوای میکروسکوپی در بتن، ملات و خمیر سیمان در طول اختلاط می‌شود .

ا مروزه افزونی های حباب هواساز بتن بسیار رایج شده اند ؛ به طوریکه بیش از 80 % بتن های سیمان پرتلند مورد استفاده در روسازی آمریکا دارای افزودنی حباب هوا سازند .

نقل از سایت نظام مهندسی

الیاف پروپیلن یا pp که در بتن کاربری دارد .

ملات واوند الیاف پی پی گزینه برای مقاوم و مسلح سازی ملات پلیمری بندکشی و اندود

حباب های هوای ایجاد شده در بتن به طور کلی با هوای محبوس شده در بتن متفاوتند :

هوای محبوس شده در بتن به صورت اتفاقی در بتن پایدار میشود و اندازه‌ی آنها حدود 1 میلی‌متر تا 3 میلی‌متر است، اما حباب‌های موجود در بتن که توسط افزودنی‌های حباب ساز ایجاد می‌شوند، به صورت عمدی در بتن پایدار میشوند که اندازه‌ی آنها در حدود 0.05 میلی‌متر تا 0.2 میلی‌متر است.

خنثی کردن افزودنی‌های حباب ساز بتن :

هرگاه به صورت تصادفی، افزودنی‌ حباب هوا ساز بتن بیش از اندازه‌ی مورد نیاز به بتن اضافه شود. برای جلوگیری از تولید هوای اضافه، می‌توان از مواد ضد کف برای خنثی‌سازی افزودنی‌های حباب ساز استفاده نمود .

از جمله مواد ضد کف، می‌توان تری بوتیل فسفات، دی بوتیل فسفات، اکتیل الکل، استرهای نامحلول کربنیک اسید، بوریک اسید و سیلیکون‌ها را نام برد. مقدار کمی از این مواد، مشکل را برطرف می‌کند. استفاده بیش از اندازه این مواد، ممکن است بر خصوصیات بتن نتیجه‌ی عکس بگذارد .

معدن واوند
فازهای تشکیل دهنده خاک صنعتی واوند
معدن واوند vavand mine
XRD خاک معدن واوند

Views: 28

تماس رایگان آنلاین