با جایگزین متریال جدید بجای سیمان ، اختراع یک متریال نوین بوسیله دانشمندایرانی در آمریکا

انواع سیمان های سنتی از رده خارج ی شوند و محیط زیست از آلودگی به آرامی میرسد

دانشمند ایرانی در دانشگاه «ام‌آی‌تی» و موسس استارت‌آپ «C-Crete Technologies» «روزبه ساوری» از تولید متریالی

نوین خبر داده است که می‌تواند یک جایگزین زیست‌سازگار برای سیمان بشود

برخی از برآوردها نشانگرتولید کردن گرمای مورد استفاده برای ساخت انواع سیمان های سنتی، مسئول پنج تا هشت درصد کل انتشار دی‌اکسید کربن ناشی از فعالیت انسان است. اکنون ادعا شده است که ماده جدیدی به نام «C-Crete»، یک جایگزین بسیار سازگار با محیط زیست و کاربردی‌ تر خواهد داشت . C-Crete محصول یک استارت‌آپ مشغول در کالیفرنیا به نام «C-Crete Technologies» است که توسط «روزبه ساوری»(Rouzbeh Savary) دانشمند ایرانی فارغ‌التحصیل

رشته مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه ” ام آی تی ” MIT


تأسیس شد.اگرچه ترکیبات دقیق این محصول در حال حاضر یک تکنولوژی در انحصاربه شمار می‌رود اما گفته شده حاوی مواد در انتظار ثبت اختراع میباشد که با مواد اولیه معدنی نامشخص و محصولات جانبی صنعتی ترکیب می‌گردد و خریداران می‌توانند آنها را در محل تهیه نمایند. نکته مهم در مورد ماده جدید این است که در فرآیند تولید آن به گرما نیازندارد .هر چند دانش دقیق این محصول در حال حاضر یک انحصار کاملا محفوظ به شمار می‌رود ولی گفته شده حاوی مواد در انتظار ثبت اختراع است که با مواد اولیه معدنی نامشخص و محصولات جانبی صنعتی ترکیب می‌شود .

و مشتریان می‌توانند آنها را به صورت محلی تهیه کنند. نکته مهم در مورد ماده جدید این است که در فرآیند تولید آن نیازی به گرما نیست.

زمان انتشار: شنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۲ – ۲۳:۵۹:۳۳ 

شناسه خبر: 109066

کلید واژه‌ها:

اختراع دانشمند ایرانی دانشگاه «ام‌آی‌تی» کالیفرنیا

منبع :

خبرگذاری علم وفن آوری

بازگشت به خانه

Views: 0

تماس رایگان آنلاین